Larmar
+3
rollmops
jean-luc
zesingle
7 participants
Page 1 sur 1
Larmar
Larmar Minicar (1949) - Built in Ingatestone, Essex by the Larmar Engineering Co Ltd and first introduced in 1946, the single-seater Larmar Minicar was designed primarily for disabled servicemen, for whom the main attraction was its ability to fit through a doorway - the vehicle was only 28½ wide! The Larmar was powered by a BSA 249cc single-cylinder air-cooled motorcycle engine, as fitted to the Birmingham firm's C10 and C11 models, which was mounted behind the driver and drove only one of the two rear wheels. Sliding-pillar front suspension and independent rear suspension made for a relatively comfortable ride, while top speed was a giddy 35mph. More refined than the majority of invalid carriages of the day, the Larmar came with a single headlight, folding convertible hood and a windscreen, and was later made available in improved form with a 350cc engine. Production ceased in 1951.
zesingle- Messages : 86
Date d'inscription : 10/10/2016
Localisation : berry
Re: Larmar
Sacré scoop !
Tu as des infos sur le montage du moteur, et de la méthode de démarrage ?
Tu as des infos sur le montage du moteur, et de la méthode de démarrage ?
_________________
BSA: turning ordinary men into mechanics since 1910
jean-luc- Admin
- Messages : 4117
Date d'inscription : 28/11/2007
Age : 68
Localisation : Un peu à l 'Ouest, de Montpellier
Re: Larmar
The starter looked like a standard Lucas unit with a bendix on. The Mk C Bond offered a similar arrangement as an option extra to chopping your front structural bulkhead in half. Bonders, being practical folk, fitted a kick start and saved the cash for more Woodbines in most cases.
zesingle- Messages : 86
Date d'inscription : 10/10/2016
Localisation : berry
Re: Larmar
ah ben,
c'eût été dommage de méconnaître une tellepièce oeuvre d'ingénierie
j'vais passer une meilleure nuit
merci
ceci dit, belle abbesse, ça fait partie des pans inconnus de la construction grande bretonne
c'eût été dommage de méconnaître une telle
j'vais passer une meilleure nuit
merci
ceci dit, belle abbesse, ça fait partie des pans inconnus de la construction grande bretonne
rollmops- Messages : 427
Date d'inscription : 10/08/2009
Age : 85
Localisation : les hauts de France, lalalère ,,,,,
Larmar
Quelle élégance ça vaut le coup d œil...😁
madex 53- Messages : 1216
Date d'inscription : 28/09/2010
Age : 72
Localisation : 53 la mayenne son calme et sa verdure.
Re: Larmar
Superbe,digne de nos Solyto,Mochet et mini Comtesse
Zebulon- Messages : 794
Date d'inscription : 28/11/2009
Localisation : Le pays de la betterave
Re: Larmar
C'est dessiné chez Giugiarro ???
Et Bon D'la, avec un C10, ça doit brûler de la gomme !!!!
Et Bon D'la, avec un C10, ça doit brûler de la gomme !!!!
gigi- Messages : 2979
Date d'inscription : 29/11/2007
Age : 70
Localisation : Le pays de la betterave, mais plus haut...ou le bas des Hauts de France , c'est comme on veut ...
Re: Larmar
SVP ! ne vous moquez pas du 250 des C10/C11/C12 !
Connaissais pas Les LARMAR, ni même les Mochet ou Solyto !
Connaissais pas Les LARMAR, ni même les Mochet ou Solyto !
Félix MERMET- Messages : 2383
Date d'inscription : 11/11/2016
Age : 70
Localisation : Vincennes 94300
Re: Larmar
"Qui bene amat, bene castigat "
Mais je suis sûr qu' à Etretat , et au portant , ça doit pouvoir accrocher les 100mph ....
Mais je suis sûr qu' à Etretat , et au portant , ça doit pouvoir accrocher les 100mph ....
gigi- Messages : 2979
Date d'inscription : 29/11/2007
Age : 70
Localisation : Le pays de la betterave, mais plus haut...ou le bas des Hauts de France , c'est comme on veut ...
Page 1 sur 1
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum